EL ” TEMUT ” article 155 de la CE. fet servir per instituïr la Por als Catalans per el Govern espanyol, el PP i el PSOE.

 

EL “ TEMUT “ article 155 de la CONSTITUCIÓ ESPANYOLA, per utilitzar-lo com mitja de “” Por “” per el Govern de l’Estat,  el PP i EL PSOE

 

 

 

la foto-4

Darrerament membres del Govern espanyol es amenacen i volen fer-nos Por, constant-ment diguem-nos que el Govern farà utilització de tots els mitjans al seu abast, i cita l’article 155 de la CE.

He volgut recórrer a experts juristes constitucionals, aixi com a les hemeroteques de temps no gaire llunyans i analitzar des d’un punt de vista jurídic, a on hi ha dades més fiables, sobre la no possible impugnació de les eleccions, i sobre la interpretació del “ Temut “ article 155 de la CE.

Adjunto al escrit la jurisprudència adient relativa als dos tema’s preferits per el Govern espanyol per fer-nos dubtar de la possibilitat de continuar amb el procés, així com de fer-nos Por.

Nº 1 La possibilitat de concórrer a les eleccions amb objectius  separatistes està protegit com a fonament de la democràcia i  dels drets humans, i de la llibertat d’expressió per el propi Tribunal Europeu de Drets Humans ( TEDH ).

Hi Espanya ho sab i coneix molt bé perquè precisament el Govern Estatal va al-legar davant del TEDH que només il-legalitzava partits que defensaven la violència i que hi havia partits separatistes coexistint pacíficament amb els altres dins de les comunitats autònomes. Precisament, a la sentència de l’any 2009 sobre la Llei orgànica de partits polítics espanyola i la il-legalització d’Herri Batasuna va dir recollint abundant jurisprudència anterior, que “ un partit polític pot fer campanya fins i tot d’un canvi de la legislació o de les estructures legals o constitucionals de l’Estat, amb dues condicions : els mitjans utilitzats a aquest efecte hauran de ser, desde de tots els punts de vista Legals i Democràtics:

El canvi proposat haurà de ser compatible amb els principis democràtics fonamentals sentència del TEHD del 30/6/2009 cas Herri Batasuna contra Espanya per la Llei orgànica de partits polítics.

En el mateix sentit sentència del TEDH del 9/4/2002 sobre el assumpte del Partit del Treball contra Turquía.

Nº 2 D’altra banda cal aclarir que el “ Temut” article 155 de la Constitució no diu el que alguns li volen fer dir ( son ben coneguts de tots els catalans els que volen això ): No preveu una suspensió del règim autonòmic ni de l’Autonomia.

Amb concret el article 155 diu :

Si una comunitat autònoma no compleix les obligacions que la Constitució o d’altres Lleis li imposen, o actua de forma que  atemptés greument contra l’interès general d’Espanya, el Govern, previ requeriment al president de la Comunitat Autònoma i , en el cas que no l’atengués, amb l’aprovació de la majoria del Senat, podrà adoptar les mesures necessàries per tal d’obligar-la al compliment forçós de les dites obligacions o per tal de protegir l’interès general abans esmentat.

Per a l’execució de les mesures previstes a l’apartat anterior, el  Govern podrà donar instruccions a ·” totes les autoritats de les Comunitats Autònomes “.

Ara veiem la part de les opinions de eminents juristes:

Autors tan poc sospitosos de nacionalistes catalans com el Sr. Josep Mª Gil Robles han aclarit que es tracta de prendre mesures per obligar a la Comunitat Autònoma en quant a tal, no als seus ciutadans considerats en el seu conjunt, lo qual cosa el porta a descartar l’ús de les Forces Armades ( l’exèrcit ) o de las Forces de Seguretat de l’Estat, que NO són instruments idonis per forçar als òrgans de la Comunitat Autònoma a complir obligacions, El Sr. E. Garcia de Enterria i el Sr. P. Cruz Villalón també consideren que el Govern de l’Estat NO podria utilitzar mitjans militars fora dels supòsits específics de l’Estat de setge.

El Sr. J.M. Gil Robles també assenyala que s’ha de descartar la dissolució del òrgans de la Comunitat Autònoma, o la substitució dels seus titulars.

En canvi considera que el Govern de l’Estat podria dictar actes que algun òrgan autonòmic no fa i també podria suspendre l’executivitat o efectivitat d’acords o resolucions d’òrgans autonòmics i establir mesures econòmiques de bloqueig o pressió entre d’altres.

Vist així, si que podria ser que en determinat moment haguessin dictat un acte de suspensió d’una consulta, si abans no l’ha suspès el Tribunal Constitucional .

A la pràctica, el passat 9 de Novembre del 2014 la suspensió del Tribunal Constitucional va actuar ja com a mecanisme que feia inviable o impossible temporalment l’aplicació de l’article 155 de la CE.

Ara bé, això no vol dir que es podria suspendre el Parlament ni unes eleccions.

Totes les dades d’aquest article així com la jurisprudencia citada, han sigut deguda i rigurosament constatades amb una alta personalitat Jurídica i Constitucionalista, així com constatadas a les hemeroteques de la prensa espanyola i catalana, amb molta cura i rigor, si vostes volen aprofundir sobre el tema açi tratat i trobarán la citada Jurisprudencia i els autors concrets, amb aquest tema tan interessant per tots, i a fi i efecte de llevar totes les dubtes que tinguin i molt especialment en no caure amb el parany de la por.
Gonçal Bayó i Canut
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s