GREUGES DE ESPANYA A CATALUNYA

 

GREUGES ECONOMICS QUE FÁ PATIR EL ESTAT ESPANYOL A CATALUNYA

1482-espana-y-cataluna

Darrerament ha sortit per tots el mitjans de comunicació espanyols, la noticia de l’Inversió de una xifra quelcom superior als mil milions de €, ( 1.079,020.-) per la construcció de noves lineas del Ave a Galizia, que el Ministeri de Foment invertirà amb aquesta Comunitat .

( Per la construcció del tres ramals pressupostats, l’Eix atlàntic, la connexió envers Olmedo (Valladolid) Vigo la més gran amb xifres totals, i la del trajecte Ourense-Lugo-A Coruña, considerada com a prioritària per Foment, val a dir per qui ho desconeix que el proper 21 d’Octubre aquesta Comunitat tindrà eleccions legislatives, el que sembla esser de cabdal importància per el PP. I molt especialment per el Sr. Rajoy ).

Una nova prova del poc interès tant per part de PP.  Partit que Governa amb aquests moments i amb majoria absoluta, tant al Congres dels Diputats com al Senat, i de total acord amb l’altre partit gran PSOE. I amb dos han presentat esmenes a la futura Red

Transeuropea davant del Parlament Europeu, per intentar per una altre vegada, incloure a dins de la Red, el anomenat Eix Central, entre Espanya i França, i que novament el Parlament Europeu ha rebutjat en favor de la Prioritat del Eix Mediterrani, i recordar-li al Govern espanyol el compromís que va fer l’any 2011  de considerar-lo prioritari, al igual que tota Europa el te considerat.

Vull deixar constància que les inversions que es faran a la Comunitat Gallega son superiors amb xifres a les previstes per l’Eix Mediterrani, que hem  de repartir-les amb quatre Comunitats, mediterrànies la xifra total corresponent l’Eix arribarà fins a 1.019.- milions de €., un altre greuge comparatiu.

Catalunya rebrà el percentatge més baix de les inversions del Estat espanyol, dels darrers 17 anys, que esdevindrà al voltant del 9,5% de la totalitat de les inversions estatals, corresponents a les 17 Autonomies que arriba als 11.270.- milions de €. i una vegada més un altre GREUGE, tornem de nou a incomplir el Estatut de Catalunya, que estableix l’igualat amb la aportació de Catalunya sobre la totalitat del PIB espanyol que es del 18%, per tant repeteixo una vegada no compleixen , la disposició adicional tercera del Estatut i que mai s’ha complert, malgrat es va establir aquesta disposició , a fi i efecte de un intent de compensació per el dèficit existent històricament de Espanya a Catalunya.

 I més GREUGES, la Sra. Ministra de Foment Ana Pastor, no ens comunica encara quan s’ha acabará definitivament el tercer carril, corresponent al ramal de la Comunitat Valenciana de gran importancia, per poguer  acabar també la connexió amb el ramal catalá del Eix, hem de tenir bona cura al que la Sra. Ministra es va compometre  amb el Parlament Europeu es a dir  deixar acabat el Eix aquest any 2015, plaç que no es complirá, com tot el  que ens ha  promès els del PP. i si més no el Propi Govern espanyol, a Catalunya, i amb  aquest  cas,  malgrat les queixes  rebudes per totes les Comunitats afectades, així com les Camaras de Comerç, Empresaris, Ferrmed i més de 200 Empreses que formen el Lobby  ens indiquen que el Eix porta amb aquests moments un retard de un any i mig amb escreix, tenin en compte que el Eix  es una de les inversions más rendibles segons totes les informacions del tècnics, Deixem ben clar que  mai ha estat, ni prioritari ni de interés per el Governs espanyols, tant del PSOE com del PP molt especialment.

El GREUGE més gran es el de la construcció l’any 2015 de mil Km, més de noves lineas del  Ave, que significará el esser el segon País del Món amb més lineas d’alta velocitat darrere de la China, aixó es de supossar queb tindrá un ressó a nivell d’Espanya ja que el 2016, es any electoral i es bern conegut per a tothom la baixada de l’inteció de vot respecte al PP.

Això i l’esverament que ha que els ha portat, la irrupció tan forta del nou partit de Podemos a tota Espanya es el causant de fer una política arreu del Estat  de inversions, per els del PP. aliena a la veritable necessitat de País i si com a conseqüencia de volguer recuperar la pèrdua de la intenciona.litat  del vot per el seu Partit, i la vegada el voler acontentar les Comunitats que governa el PP. una política clarament i unicament pensada i feta per aconseguir els seus interessos i oblidant-se totlment de les necessitats del Poble espanyol, el que els ha conduit a fer unes despesas amb inversions no rentables, ni ara , ni mai amb el futur, i com a tal a incrementar  el  deute  ( deficit )  interior  i exterior d’Espanya.

De manera que no ens ha de resultar gens fàcil tornar a tenir una taxa d’atur molt més baixa i com la mitjana Europea, i el pagament del deute exterior que no s’ha aconsseguirá en no menys de vint anys, es a dir més retallades, i menys prestacions socials, més pobresa i patiment per la ciutadania i la mancança de felicitat individual i col-lectiva.

Un dels altres GREUGES importants, surt quan es fa un estudi dels sistemes de transport

ferroviari i les infraestructures corresponents al AVE, totalment fora de lloc de les necessitats d’Espanya, que actualment te la xarxa del AVE que mou 24 milions de passatgers a l’any, més nova i extensa que la de França, la que transporta al cap del any 120 milions de passatgers, o bé la del Japó que en transporta 300 milions per any i que margina totalment, un Eix molt important per les exportacions de la conca mediterrània

i del màxim interès per Catalunya la Comunitat més exportadora del País, així com una exigència prioritària dels interessos del Eix vertebrador europeu.

I per tancar aquest comentari tocant als GREUGES d’Espanya envers a Catalunya faig constar, una vegada més la mancança de voluntat política per part dels Governs d’ara

i dels anteriors de ideologia menys conservadora, però igualment ultra-nacionaliste espanyola i de caire anti-catalaniste.

El nostre futur dependent únicament de que pogueren aconseguir l’independenticia  el que ens permetre administrar-nos per nosaltres mateixos, tots el nostres recursos i pogueren fer les polítiques d’Inversions més adients i necessàries per a Catalunya, entre d’altres coses de interès per el nostre País.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s